Hari Ibu::..~

Dicatat oleh PakciQue | 5/11/2008 03:35:00 PM | 0 Komen »

Disambut setahun sekali. Namun rasa sayang dan cinta kepada mereka perlu setiap masa, setiap hari. Pengorbanan mereka tidak mampu dibalas. Bukan wang dah harta yang dipinta. Tetapi kasih sayang yang mereka harapkan.

Menjadi kelaziman, kata-kata ucapan, kiriman SMS, kiriman kad, hadiah atau jamuan makan malam akan menjadi tanda ingatan kita kepada mereka.
Apa pengorbanan yang telah kita lakukan untuk mereka? Apa impian mereka yang belum kita capaikan?

Mama

Impiannya hanya untuk melihat aku bahagia. Membina keluarga dan mama akan tumpang gembira. Tiada apa yang dia inginkan dari aku. Asalkan aku pandai jaga diri dan keluarga.

Sayang aku pada mama sangat mendalam. Tapi aku bukan anak yang baik. Entah berapa lama aku perlu berada di neraka sebelum dapat aku ke syurga kerana banyak air matanya yang aku telah gugurkan.

Berjuahan adakalanya menyesakkan. Kerinduan tak boleh ditipu. Leterannya disenangi. Ah, wanita mana yang tidak berleter. Aku pun kuat berleter juga. Warisan daripadanya lah agaknya.

Sesekali dapat baring dipangkuannya, sekadar meletakkan kepala di pahanya, terasa tenang. Hilang segala masalah.



She used to be my only enemy and never let me be free
Catching me in places that I knew I shouldn't be
Every other day I crossed the line I didn't mean to be so bad
I never thought you would become the friend I never had

Back then I didn't know why
Why you were misunderstood
So now I see through your eyes
All that you did was love

Mama I love you
Mama I care
Mama I love you
Mama my friend
You're my friend

I didn't want to hear it then but I'm not ashamed to say it now
Every little thing you said and did was right for me
I had a lot of to think about,about the way I used to be
Never had a sense of my responsibility

Back then I didn't know why
Why you were misunderstood
So now I see through your eyes
All that you did was love

Mama, I love you
Mama, I care
Mama, I love you
Mama, my friend
You're my friend

But now I'm sure I know why
Why you were misunderstood
So now I see through your eyes
All I can give you is love is love

Mama I love you
Mama, I care
Mama, I love you
Mama, my friend
You're my friend

0 Komen