Menaip::..~

Dicatat oleh PakciQue | 6/16/2008 03:36:00 PM | , | 6 Komen »

"The quick brown fox jumps over the lazy dog"


Ni adalah ayat lengkap yang perlu kau orang taip untuk belajar "menghidupkan" semua jari jemari kau orang untuk menjadi seorang jurutaip yang cermerlang.

Aku mula belajar menaip secara asas pada umur 16 tahun. Mula-mula memang macam nak tercabut jari aku sebab nak latih setiap jari terutama jari kelingkin untuk berfungsi. Dan, aku bersyukur, atas kesungguhan aku, aku berjaya menyiapkan beberapa asignmetn last minute aku semasa si UUM dulu dalam satu malam sahaja.

Kau orang boleh google di internet untuk mennguji kepantasan menaip kau orang. Kadar taipan aku adalah 40 perkataan per minit (WPM).

Sambil-sambil tu, kalau kau orang bosan dengan kerja dipejabat, nak main game yang boleh cover seolah-olah kau orang senang menaip, bolehlah mencuba game di bawah.

Rekod aku 3300 mata. Kau orang pula?

6 Komen

  1. Anonymous // Friday, June 20, 2008 4:19:00 AM  

    aku belajar menaip pantas melalui YM.. ym laa tiap2 hari, nescaya menaip pun laju zassttt.. hehehe

  2. Nuriman Talib // Monday, September 22, 2008 9:05:00 AM  

    hoho laju2. thanks for the info pakcik

  3. Anonymous // Tuesday, October 07, 2008 7:29:00 PM  

    oh...blog hebat...syok taip2 nih..:D

  4. Unknown // Friday, October 31, 2008 5:05:00 PM  

    I dapat 5140 points

  5. Madu Warna Biru // Wednesday, November 05, 2008 2:53:00 PM  

    wah best ni.. thanx for information...

    kalau ada information jangan lupa diberitahu ok!!

    =D

    terima kasih kerana menyinggah..

  6. saljuhumairah // Tuesday, February 24, 2009 1:35:00 AM  

    SLAM,,, Thanks pakcique..kerana sudi melawat dan memberik komen blog saya tempoh hari mengenai taiping skill..

    maaf sebab dah lama saya tak aktif blog masalah internet.sebab pertukaran kerja..

    saya baru test dapat 5790..best2..