Blog Review: Oh! Tidak

Dicatat oleh PakciQue | 11/19/2008 10:33:00 AM | , | 4 Komen »

Oh! Tidak. Itu antara ungkapan atau ayat yang biasa kau ucapkan bila seseuatu yang di luar jangka berlaku. Contohnya, kau tertinggal kertas kerja di rumah sedangkan kau akan ada perbentangan di pejabat lagi 5 minit. Oh! Tidak. Ke kau selalu mencarut?!

Seorang jejaka yang aku kira takdelah kacak sangat. Sebab awek dia cun. Trend sekarang ni kan ramai awek cun yang couple dengan lelaki tak hensem.

Oh! Tidak. Dah tersasar jauh dah.

Pemilik blog ni diberi nama Khai. Tapi, kalau di Oh! Tidak, aku suka panggil dia en. admin. Nak tahu lebih lanjut, bolehlah ke blog peribadi beliau di JustKhai.com.

Oh! Tidak adalah sebuah blog yang dibangunkan dengan tujuan memaparkan gambar-gambar yang kelakar, menakjubkan, pelik dan ajaib. Hahaha. Aku direct translate dari TagLine Oh! Tidak. "Funny, Amazing, Extraordinary & Miracle Pictures"

Kalau hari ni kau rasa macam hidup kau seakan tak ceria. Pergilah ke Oh! Tidak. Aku jamin kau akan ketawa. Kalau kau tak ketawa. Aku tak dapat lah nak berikan Jaminan Wang Dikembalikan.

Secara keseluruhan, kebanyakan gambar yang dipaparkan aku dah pernah lihat di beberapa blog yang menawarkan perkhidmatan yang sama. Ya lah. Aku kan kaki merayap. Jadi, aku pun pernah suarakan perkara ni kepada en. admin, dan jawapan beliau:
pakcique, bagi kita mmg la lama.. tapi bagi separuh orang, 1st time nengok tu.. hehe.. so same2 la kita... - en. admin
Ok lah. Aku terima jawapan itu. Takkanlah en. admin nak puaskan aku seorang je kan. Mungkin juga ada sesetengah gambar yang aku pertama kali tengok, orang lain dah tengok dulu.

Aku juga pernah komplen mengenai kekerapan update. Sebab kadang-kadang dah petang, aku tengok masih lagi gambar yang sama. Nak tahu en admin update bila? Malam! Huh. Masa aku takde sambungan ke internet lah baru kau nak update. Jadi esoknya lah baru aku dapat melihat hasil buah tangan yang terbaru itu.

Aku tak kisah pasal bila dia nak update gambar terbaru. Tapi, aku jadi kisah bila aku bukan yang pertama memberi komen. Huhu. Aku jadi ketagihan. Dan kerana ketagihan tu, aku merupakan Tukang Komen paling banyak sekali. Tapi, aku tak bagi komen spam eh. Aku bagi komen-komen dalam bentuk ulasan ke atas gambar-gambar yang Oh! Tidak paparkan. Terutama bagi gambar-gambar yang pernah aku lihat sebelum ni dan aku tau cerita disebalik gambar tersebut.

Dan kerana aku banyak komen di sana, maka banyak juga trafik-trafik yang datang ke blog aku ni datang dari Oh! Tidak. Aku tak tahu statistik yang sebenar. Tapi, aku cuba memancing pelawat-pelawat di Oh! Tidak untuk ke blog PakciQue.TK.

Oh! Lagi satu. Aku agak kurang tidak berpuas hati kerana en. admin mula memaparkan gambar-gambar yang boleh dikategorikan sebagai tidak sesuai untuk budak-budak di bawah umur. Aku yang atas umur pun rasa kurang selesa.

Mungkin ada sesetengah gambar yang berbaur lucah boleh membuatkan kita ketawa. Tapi, tidak semua gambar. Dan tidak setiap masa. Sama halnya dengan filem yang memaparkan terlalu banyak dialog dan adegan berbaur lucah. Sedikit itu seronok. Banyak itu memualkan. [Rujuk filem You Don't Mess with the Zohan].

Aku rasa blog aku akan mendapat serpihan carian bagi kata kunci "Blog Gambar Lucah"

Baiklah. Taknak cakap banyak. Aku dengan ini mengajak kau untuk ke Oh! Tidak dan marilah kita ketawa beramai-ramai. Dan jangan lupa sertai Pakatan Komen di Oh!Tidak.


4 Komen

  1. Anonymous // Wednesday, November 19, 2008 1:58:00 PM  

    haha! damn.. kau review oh tidak ke, review owner dia.. sempat ngutuk aku plak tu.. hahaha.. salah tu, aku hensem, awek aku pon cantik.. ko buta ke? hehehehe...

    neway bro, thanks promo oh tidak.. korang yg lain, jom ke oh tidak! yosh!

  2. Anonymous // Thursday, November 20, 2008 2:42:00 AM  

    rajin pakcique ni membuat review ek. hehehe..

    tp yg tak boleh nak blah bila aku tgk list mereka yg best tu. terbakar wei. huhu.. walau bagaimanapun, nama aku terselit juga la kan dgn 16 comment. ahakz!

    p/s: blog aku tak nak review ke bro? khakhakha..

    bro, mari mendapatkan hasanah

  3. @xiM // Thursday, November 20, 2008 10:14:00 AM  

    baguih duk ada lah pakcique ni..tolong kawan kawan yek..haha

  4. PakciQue // Thursday, November 20, 2008 10:59:00 AM  

    khai: Oh, iyeke..? Mata aku tak dapat detect lelaki ensem..mata aku cuma boleh detect awek cun je.. Hahaha...

    Azizwan™: Terbakar eh..? Apa lagi...komen le byk2...bagi terbakar plak oh!tidak tue..

    axim: Bantu membantu kan amalan mulia lagi digalakkan...