Menjana Wang Dengan Youthsays

Dicatat oleh PakciQue | 11/14/2008 10:50:00 AM | , | 5 Komen »

Kau seorang remaja/belia. Kau ada sesuatu yang ingin luahkan dan kongsikan. Kau ada satu idea gila yang gila super best? Tapi kau tak tau nak letak dan kongsi kat mana idea kau tu? Ha, aku cadangkan kau ke YouthSays. Apa tu YouthSays?

YouthSays adalah komuniti remaja untuk remaja dari remaja. Dengan tagline "Malaysia's Largest Youth Opinion Community", sudah tentu dapat memberi gambaran yang seluas-luasnya tentang fungsi dan peranan YouthSays ni.

Ok, fokus utama catatan ni dibuat adalah untuk menunjukkan betapa tidak mustahilnya untuk kau menjana wang dari YouthSays. Apa yang perlu kau lakukan adalah mendaftar sebagai ahli. Asalkan kau berumur di bawah 35 tahun, kau boleh mendaftar.

Bagaimana menjana wang?
  1. Mula-mula daftar dan lengkapkan profil kau. Kau akan dibayar RM 0.50 untuk itu.
  2. Buat survey dan kau akan dibayar serendah RM 0.10 hingga RM 1.00 [setakat yang aku tahu lah. Mungkin lebih pada masa akan datang. Bergantung kepada bentuk dan jenis survey]
  3. Ajak kawan-kawan kau untuk daftar sebagai ahli komuniti YouthSays. Dan kau akan dibayar RM0.20 seorang. [Tapi, terbaru ni aku dapat RM0.40 seorang. Mungkin aku telah melepasi had minimum atau aku aktif di YouthSays]
  4. Letakkan YouthSays Broadcast Badge di blog kau. Dan kau akan dibayar RM0.20 sehari. Kau juga dapat meningkatkan trafik kerana blog kau akan masuk dalam ruangan Broadcast Network


Jadi, apa lagi, marilah mendaftar sebagai ahli komuniti YouthSays. Sehingga hari ni, aku telah menjana wang 4 angka dari YouthSays. Lihat ScreenShot kat bawah.


Dikesempatan ini juga, aku nak ucapkan ribuan terima kasih kepada yang mendaftar sebagai ahli komuniti YouthSays melalui banner yang aku letak disebelah kanan blog aku ni.


Ucapan ribuan terima kasih aku kepada: [mengikut urutan siapa yang daftar dahulu]
  1. nhmnrh:)
  2. nurimo
  3. bubble
  4. Noorashikin Binti Saleem aka Kin
  5. Moneyceo
  6. Muhammad Nurul Azam Bin Jaafar aka Azam
  7. Norazwani Shaari @ Md Noh aka Wani
  8. Mohd Daniel Hazeq aka superNov@
  9. Rahfizah Binti Ab Rahman
  10. *Kepada yang lain, harap dapat tinggalkan jejak anda di ruangan komen untuk saya link kan anda. Jika anda tiada blog, sila berikan link ke profil YouthSays anda. Terima kasih.
Ingat, jika kau mahukan perubahan pada masyarakat, produk dan orang disekeliling kau, daftarlah segera sebagai ahli komuniti YouthSays dan luahkan pendapat dan suara kau agar didengari dan kau dibayar untuk pendapat kau itu.

[Update]: Selain menyuarakan pendapat, menjana wang, meningkatkan trafik dan menambah rakan, kau juga akan dapat beberapa faedah lain seperti tiket wayang percuma, cenderahati dan menyertai pameran-pameran mereka. Bercerita pasal wayang, esok [Sabtu], aku akan pergi ke Cathay Cineplex Damansara untuk pro-tonton filem Quarantine bersama 150 ahli YouthSays yang lain. Jangan jeles eh. Jumpa lagi hari Isnin untuk review filem Quarantine.

[Update 23 Nov]: Youthsays ada menyediakan tiket untuk menonton perlumbaan A1 di Sepang. Tapi, sayang nya. Aku tak terpilih. Takde rezeki.

5 Komen

  1. Anonymous // Friday, November 14, 2008 3:20:00 PM  

    penah dengar... nanti la aku reg..
    macam menarik..

  2. Anonymous // Friday, November 14, 2008 8:15:00 PM  

    Bagus ni sertai la aku pun baru dapat 85 sen..hehe ok la tak susah mana pun...
    -peminatjutawan-
    http://peminatjutawan.blogspot.com/

  3. Anonymous // Saturday, November 15, 2008 5:09:00 AM  

    aku pun nak join juga.. kot2 boleh dpt rm100 stahun. lps gak utk byr hosting. huhu..

  4. PakciQue // Monday, November 17, 2008 12:33:00 PM  

    menteil: Bro..kalau nak daftar..daftar guna link aku tau..ahakz..

    PeminatJutawanMalaysia: Oh.dah join ke..?

    Azizwan: Itu juga salah satu sebab aku nak join..aku nak gunakan utk support duit hosting bagai..

  5. Anonymous // Monday, November 17, 2008 3:50:00 PM  

    aku dah join da...xdapat la aku join under link ko