Kenali Aku

Dicatat oleh PakciQue | 1/22/2009 06:36:00 PM | , | 1 Komen »

Ini adalah entri ulangan dari blog rasmi aku di Noorhidayat[dot]Com. Untuk mendapatkan entri yang terkini. Sila ke blog Noorhidayat[dot]Com

*******

Aku bukan tak suka TAG. Tapi, aku suka ubahsuai TAG tersebut agar ia bersesuaian dengan konsep dan kaedah aku bercerita. Jadi. Layan saja.

Ini adalah sebuah TAG dari Adzie. Aku kenal gadis comel molek ni dengan cara aku memberi komen pasal drama GODA di 8TV dulu.

Nak dapatkan soalan TAG asal? Bolehlah ke blog Adzie.

Aku pernah cakap yang aku suka kalau kau panggil aku PakciQue. Dan itulah nickname aku. Aku sekarang ni sedang mengemaskini blog Noorhidayat[dot]Com dan juga membangunkan sebuah web. Web apa? Kena lah tunggu.

Hari ni, pukul 10 pagi. Aku mengadap PC. Dan mengemas meja. Kan aku nak berhenti kerja. Sekarang ni waktu kerja. Jadi sudah tentulah sekarang aku memakai seluar slack berwarna hitam. [Soalan asal: What bottoms are you wearing now?]

Aku bukan seorang yang suka matikan telefon. Telefon aku hanya akan mati bila baterinya kong. Dalam inbox handphone aku penuh dengan mesej dari si Dia. Dalam inbox email pula ada macam-macam. Mesej tertua yang aku simpan dalam inbox handphone adalah mesej dari Si Dia. Dan mesej yang tertua dalam inbox email adalah greeting message dari gmail. Ha-ha! Mesej terkini pula? Dalam handphone, ada mesej dari Maybank2U. Nombor TAC yang aku minta semalam baru sampai pagi ni. Hampeh!

Dah lama juga aku tak menangis. Aku pun tak ingat bila. Tapi, rasanya tahun lepas aku ada menangis sekali. Aku seorang yang percaya pada takdir. Qada’ dan Qadar itu ketentuan Ilahi. Tapi, aku tak percaya nasib tidak boleh diubah. Kan?

Menikmati kehidupan yang senang adalah impian setiap orang. Tak perlu menjadi kaya. Yang penting cukup segalanya. Tidak lebih. Dan harapnya tidak kurang.

Mempunyai hubungan yang complicated amat memeningkan kepala. Hubungan yang sederhana, saling memahami adalah sudah memadai bagi aku.

Ho-ho! Aku bukan kaki pinjam. Kalau aku memakai sesuatu yang bukan milik aku pun, ia adalah hadiah pemberian. Tapi, aku selalu pinjam payung housemate aku. Err! Kenapa ada sesetengah lelaki segan kalau nak gunakan payung masa hujan? Hilang ke kejantanan kalau gunakan payung? Lainlah kalau payung tu kaler pink atau berbunga-bunga. Aku lebih rela redah hujan dan demam.

Aktiviti rutin aku di atas katil adalah bergayut, berlatih magik dan mendengar muzik. Hari-hari aku menyanyi dan memekak. Dan dah tentu lagu yang terakhir aku nyanyi adalah Sampai Syurga semasa AJL temph hari. Kali terakhir aku menonton wayang adalah bersama Si Dia. Cerita Spirit. Mengantuk lah cerita tu. Tapi, kelakar dan gila-gila sebenarnya.

Malam tadi aku tidur pukul 12 malam. Sejurus selepas aku mendodoikan si Dia. Sudah tentu melalui telefon.

Kebelakangan ni mood aku tidak berapa elok. Aku pun tak tau. Macam perempuan datang bulan. Kalau aku ada masalah, aku suka cerita pada Mama, si Dia, Kak Ros dan adik-adik aku. Mereka boleh memberikan nasihat yang sangat baik. Laptop aku buat masalah hari ni. Tak mahu on. Aku nak transfer video magik ni.

Malam tadi, ramai aweks datang rumah. Mereka ada perbicangan pasal projek kolej. Aku tumpang dengar sambil tonton TV. Dan ada sesetengah lawak mereka buat aku ketawa.

Aku tak pernah rasa krim putar. [Seingat aku lah.] Apatah lagi makan terus dari tin spray tersebut. [Soalan asal: Do you eat whipped cream straight from the can?]

Oh! Sama pula dengan Adzie. Aku seorang yang sangat berjaya dalam matematik. Dari UPSR sampai ke Universiti. Aku dapat A tau. Termasuk Add Math walaupun 2A.

TAG kali ni macam carca marba sikit. Aku pun tak tau apa motif orang yang cipta TAG ni sebenarnya yang dia nak. Soalan melompat-lompat macam katak. Dan banyak soalan yang tak masuk akal pun ada. Mungkin orang yang cipta TAG ni sebenarnya dia seorang stalker kot?

1 Komen

  1. joegrimjow // Monday, May 04, 2009 5:16:00 PM  

    kote 2...
    satu spesies ngn batu kan?