Pening Kepala

Dicatat oleh PakciQue | 8/12/2008 04:33:00 PM | , , | 0 Komen »

Dah agak lebih seminggu aku tak kemasini entri. Aku pun tak nak update entri apa, jadi aku buat rangkuman aktiviti sepanjang minggu lepas.

Aku turun JB lagi. Dengan mengejar bayaran-bayaran tunggakan yang sepatutnya diterima tapi menghadapi masalah dari segi teknikal yang aku sendiri tak tahu hujung pangkalnya. Tahu la sikit. Tapi aku rasa aku tak membantu langsung.

4 hari aku menginap dihotel. Mula-mula duduk bilik kecil. Tapi mana boleh tahan. Aku mintak tukar ke bilik besar sikit. Ops, aku pergi berdua eh dengan engineer aku.

4 hari tu juga la aku merancang segala bentuk kejutan utuk Fara. Tapi, macam biasa banyak halangan dan dugaan yang aku perlu hadapi dengan si Fara ni. Dia je yang tau apa bentuk dugaan dan cabaran tu.

Kejutan hari jadi yang kurang memberi kesan kejutan. Kalau terkejut pun, sebab dia terkejut sebab ada orang kejutkan dia tidur. Nasib baik akak dia dan adik dia sporting. Membantu sangat-sangat.

Dan macam biasa, kitorang akan lepak berborak sampai pukul 2. Sepatutnya lewat lagi, tapi macam-macam pula benda pelik-pelik yang aku dengar dalam rumah minah ni. Jadi, terpaksalah tidur awal sikit.

Esoknya pergi menonton Susuk. Filem yang memeningkan dan memerlukan penonton berfikir untuk mengaitkan watak Soraya lakonan Diana Rafar dan Suzana lakonan Ida Nerina.

Sebenranya, aku dah suruh Fara buat jadi penulis jemputan untuk menulis entri pasal hari jadi dia. Tapi, dia memang sedikit sibuk kebelakangan ini. Nak buat macam mana.

Oh ye, 3G aku dah aktif. Jadi dapatlah buat panggilan video selalu. Tapi pancaran 3G kat kawasan rumah dia sangat rendah. Tapi, susah juga nak buat. Apa lah.

Pagi Isnin semalam, aku masuk kerja separuh hari. Kepala pening sangat. Tak boleh nak angkat. Tak tau kenapa. Mungkin sebab asyik tidur lewat je. Lepas tu kena naik bas nak balik Shah Alam. Mana tak pening.

Hari ni pun, aku macam menghadapai sindrom malas bekerja. Tak tau kenapa. Motivasi aku terhadap kerja sangat menurun. Aku berharap sangat masa cepat berlalu. Supaya waktu kerja cepat habis. Dan aku juga berharap hujung minggu menjelma dengan lebih cepat.

Apa masalah aku? Entahlah. Susah mahu cakap.