Catatan Hujung Minggu #04

Dicatat oleh PakciQue | 9/15/2008 08:59:00 AM | , , | 3 Komen »

Tak Bangun Sahur

Kalau tahun-tahun sebelum ni. Di bulan puasa. Aku hanya akan mengambil segelas MILO/NESTUM dan segelas air masak. Itu saja juadah bersahur aku. Aku memang bukan jenis makan berat. Tapi, sejak duk di Shah Alam ni. Housemate aku asyik paksa aku makan je. Sahur pun diorang paksa aku makan nasi atau makan yang berat-berat macam mee.


Nak jadikan cerita, aku tak bangun sahur. 1 rumah terlajak. Pukul 6 baru sedar. Aku biasa budak rumah aku yang kejutkan selepas Fara kejut pukul 5 di mana aku akan tidur balik.

Dan kerana aku terlepas sahur, sepanjang hari tu, aku mengalami keletihan yang amat sangat.

Rasa haus yang tak leh nak tahan langsung. Tengok gambar air di Vending Machine pun jadi terliur. Rasa macam nak pengsan.

Tiket Balik Kampung

Raya lagi 2 minggu. Ini bermakna juga tiket-tiket pengangkutan awam juga kemungkinan besar telah habis dijual. Tiket bas jangan cakap lah. Memang dah takde. Aku rasa tiket bas tambahan pun dah takde juga.

Aku beli tiket KTM. Tahun lepas pun aku balik raya naik keretapi. Tapi, memang banyak seat yang telah dijual. Yang aku dapat, KATIL. Harga memang agak mahal. Katil bawah RM42.00 dan katil atas RM37.00. Jadi aku ambil 2 katil bawah dan satu katil atas. Jumlah RM121.00. Perjalan dari pukul 9.19 malam hingga pukul 5.52 pagi. Tapi, biasanya akan lewat sampai dalam pukul 6.30 pagi.

Berbuka di Intai-Intai

Program ala-ala reunion. Tahun lepas kat Laksa Shake di Times Square.

Masih lagi mengekalkan penganjur yang sama. Shira. Dan kali ni, aku tak terlibat langsung. Aku cuma datang dan memeriahkan majlis sahaja.

Aku tumpang Shieta. Dari Shah Alam, aku naik komuter ke KL Sentral. Lepas cari tiket, aku lepak-lepak kejap. Pastu terus gerak gi Dato Keramat naik LRT. Kat sana, aku tunggu Shieta dan Ieja.

Suasana kat Intai-Intai memang cantik. Kalau sekali lalu, memang takkan nampak restoran ni. Sebab tu nama dia Intai Intai. Kau kena mengintai sikit.

Hidangan buffet dia biasa-biasa saja bagi aku. Tapi, kalau kau nak cuba satu suasana baru dalam ketika menjamu selera, boleh je cuba di restoran ni.

Lepas makan, kitorang pergi main boling pula. Memang serius punya gelak ketawa. Aku pun sempat juga buat beberapa magik. Tapi, sebab bulan puasa. Jadi banyak magik aku tak berapa nak jadi. Jin aku dah kena rantai.

Balik ke Shah Alam, aku tumpang Erhan. Badan memang dah penat sangat. Sampai rumah dah pukul 12.30. Terus tidur. Sempat cuci muka je. Yang lain-lain aku tunda esoknya.

Ahad yang Mandom

Tak banyak yang aku boleh cerita. Aku tidur sampai ke tengahhari. Layan Melodi. Pastu layan game.

Nak gi bazar, hujan pulak. Jadi, aku tak beli apa-apa lauk untuk budak-budak rumah aku. Aku je yang tumpang dorang makan. Tak malu betul.

Lepas buka, lepak kat bilik. Cukup masa. Tidur.

Nota: Mungkin sedikit bosan entri ni. Sebab aku kena cerita pasal majlis berbuka puasa ketika aku sedang berpuasa. Berkeroncong perut aku.

3 Komen

  1. Anonymous // Monday, September 15, 2008 11:43:00 PM  

    Bape ramai yg dtg ek? tgk gambo last tu, ada sorang dua yg x bape ingat laa sape..

  2. Erna // Monday, September 22, 2008 9:18:00 AM  

    hi, thanks for the comment. Tak pernah lagi cuba intai-intai buffet, tinggal 8 hari lagi puasa.. plan nak try juga..:)

  3. PakciQue // Monday, September 22, 2008 10:44:00 AM  

    wani: Hm, kalao tak silap ada dalam 17/18 orang..pastu 3 orang balik xjoin g main boling...pastu 3 orang balik dan 1 orang dtg mse tgh main boling..

    erna: Lor..npe tak cuba lagi..try la gi...