Microsoft Office Versi Online

Dicatat oleh PakciQue | 10/29/2008 05:14:00 PM | , | 0 Komen »

Sekali lagi aku buat entri berkaitan dunia komputer dan teknologi. Tapi, takpelah. Aku cuba untuk tidak buat kau pusing atau hilang akal dengan catatan blog aku ni.

Tadi. Jalan-jalan bersama En Google. Ada sebuah kisah bahawasanya. En. Gates akan melancarkan Microsoft Office bagi aplikasi Words, Excel dan PowerPoint versi web atau online.

Maksudnya. Lepas ni katakan kalau kau pergi ke sebuah Kafe Siber. Konon-konon nak buat assignment. Tapi, komputer tu takde aplikasi Words. Maka, kau boleh edit dan melihat assignment kau tu secara online tanpa perlu install ke komputer. [Buat-buat faham lah walaupun kau dah muntah sebab mabuk tengok cara aku jelaskan pada kau.]

Tapi, versi web ini hanya menyokong beberapa ciri asas sahaja. Betul lah. Kalau semua ciri-ciri dah ada dalam web tu. Mesti muflis En. Gates sebab dah takde orang nak beli perisian Microsof Office lagi. Semua boleh diperolehi di web. Lagi satu, aku rasa boleh kejung komputer kau sebab nak tunggu web tu loading sepenuhnya.

Bacaan tambahan atau kalau masih tak faham dengan apa yang aku omelkan. Boleh baca DI SINI dan SINI.

**Bagi yang tak tahu. En Google telah melancarkan program ni lebih awal dengan nama GoogleDocs. Aku pun tak pernah guna benda alah ni. Mungkin pernah guna. Secara tak sengaja. Tapi, macam tak pernah langsung.

0 Komen