Bila Politik Menjadi Bahan Lawak

Dicatat oleh PakciQue | 9/09/2008 03:45:00 PM | , | 0 Komen »

Yeah. Aku dah tamabh widget baru. Ruang sembang untuk kau luahkan atau nak promote blog kau ke. Aku tak kisah. Aku sediakan ruang untuk kau mempromosikan blog kau atau apa-apa info yang ingin kau kongsi bersama.

Ok, kembali ke tajuk asal. Sebenarnya, aku ni bukanya nak masuk campur urusan politik ni. Selama ni pun, blog aku takde nak bercerita pasal dunia politik negara kecuali pada masa PRU12 tempoh hari. Aku jadi calon bertanding untuk di P158 Tebrau. Menang ke? Kena lah tengok sendiri.

Aku taknak sentuh mana-mana isu sama ada dari cerita peralihan atau perampasan kuasa dari satu pihak dan kegabraan sebelah pihak lagi. Sebelah pihak yang memomokkan keburukan dan sebelah lagi menjanjikan perubahan.

Aku. Atas pagar. Tapi, tetap mahukan yang terbaik. Satu batang gigi aku sakit. Tak perlu aku cabut semua gigi yang aku ada. Sekadar buang gigi yang sakit sahaja.

Kalau kau yakin, kenapa perlu gelabah. Tak perlu sampai ke Taiwan. Aku memang betul-betul tergelak bila tahu pasal ni di berita TV. Kelam kabut. Tak pandai nak cover langsung.

Cerita sebelah pihak lagi, sedikit sunyi. Harap-harap, harapan yang diberi mampu memberikan sedikit ruang untuk bernafas dengan lebih selesa.

Apa-apa pun, kita tunggu sahaja detik itu. Berjaya atau tidak? Anda telah tentukan hari itu.