Goda 8TV #06

Dicatat oleh PakciQue | 9/19/2008 08:37:00 AM | , , , | 13 Komen »

Pertama sekali. Aku nak minta maaf bebanyak kat kau orang semua sebab aku lambat sangat nak update blog pasal Goda episod 6 ni. Satu-satunya akses aku kepada dunia internet adalah di pejabat. Dan hari ni aku sangat sibuk. Di samping tu, aku merasakan sedikit tekanan untuk membuat ulasan sebab aku takut aku tak dapat nak memberikan ulasan yang lebih baik dari ulasan aku yang sebelum ni. Akhirnya, kau akan menjadi bosan dengan ulasan aku yang entah apa-apa.


Ok, tanpa berceloteh dengan lebih panjang. Aku terus je mengulas drama GODA episod 6. Minggu ini dengan tajuknya "Mungkinkah ini peluang aku?" adalah sambungan secara terus daripada episod 5 dan GODA episod 4. Kenapa aku cakap macam tu. Sebab cerita untuk minggu ke-6 ni masih lagi berkisar disekitar majlis perkahwinan Tengku Tamrin dan Masnita [episod 5] dan terdapat juga sambungan dari cerita Deen dan Zora [episod 4].

Ok, macam biasa. Aku pecahkan ulasan aku berdasarkan watak dan penceritaan setiap watak.

Kalau nak hidup, kenalah berusaha. Apapun yang kita nak takkan datang tanpa usaha. Kadang-kadang memang rasa macam nak berserah je pada nasib. Tapi, apakah nasib akan menyebelahi kita? - M
Adela & Burhan | Dato Razak | Baharom

Huh! sempat lagi tu lagi tu nak berilusi dah kahwin dengan Adela. Walaupun tengah kelemasan sebenarnya. Yang tak tahan, siap ada cakap-cakap yang bukan-bukan pula tu. Kalau dengar betul-betul ada suara cakap

Betul nyah. Tak lama lagi cerai lah tu.
Hampeh!

Dan seperti yang dijangka, lelaki misteri tu [oh, nama dia Baharom] terjun ke kolam untuk selamatkan Burhan. Kalau sekali tengok, macam cetek je kolam tu kan. Dan perlu ke ada bunyi blup blup blup macam kat dalam akuarium?

Dan agak cliche bila Dato Razak cakap Baharom membeli Penthouse paling mahal di The Corona. 2.5 Juta tu! Dato' Razak ada menjelaskan tentang hubungan dia dengan Baharom. Tapi, aku tak berapa dengar dengan jelas. Tolong!

Apa-apa pun, aku suka babak antara Burhan dan Adela. Sweet.

Nah! -Adela
Oh! Banyak nya. -Burhan
Kalau you nak, you mkn je*. Tak habis tinggal. -Adela
Thank you. Buat susah-susah je. -Burhan
Tak susah lah. I feel so bad for what happen. You sure you ok? -Adela
Yeah! I'm sure. -Burhan
Tapi you terhantuk teruk tau tadi. You might have concussion. Jom lah I bawa gi hospital. X-ray. -Adela
Eh! Tak... Takpe! Takpe! Tak payah lah. -Burhan
Mana terhantuk tadi. Meh I tengok. Here? -Adela
Ouch! -Burhan
Ha! Tau pun sakit. Jom lah I bawa you gi hospoital. You ni, depan I tak payah lah nak berlagak macho. -Adela
Depan Cik Adela lah I kena macho. -Burhan
Berapa kali lah I nak cakap. Tak payah nak Cik Cik. Adela je. Depan I kenapa nak macho-macho pula? -Adela
Kalau I lembik, macam mana I nak impress adela? -Burhan
Kenapa you nak impress I pula? -Adela
... -Burhan
Burhan! There you are! - Dato Razak
Hampeh tol Dato Razak ni. Kacau daun lah. Gi main jauh-jauh. Shuh..Shuh..

Dan apekejadahnya tiba-tiba ada si Adam. Ni lagi sorang watak yang masuk tak bagi salam. Tapi, berdasarkan dialog mereka yang tak berapa jelas di pendengaran aku, Adam ni merupakan pekerja The Corona Holdings di luar negara. Dialog yang ringkas untuk memperkenalkan watak. Tahniah! Aku suka!

Deen & Zora

Aku ingatkan cerita mereka dah habis. Dah takde sambungan. Rupanya masih ada isu yang tak selesai lagi.

Secara ringkasnya, aku dapat faham kenapa Zora tak suka atau cuba menjauh kan diri dari deen. Zora rimas bila sentiasa disogokkan dengan wang bila hubungan mereka ada masalah. Apa yang Ziora mahu adalah perbincanan dan penyelesaian. Ternyata wang tidak menyelesaikan masalah mereka dan tak membantu mengukuhkan/menyelamatkan hubungan mereka.

Babak gadis restoran yang mencuba kasut yang sepatutnya untuk Zora tu tak ubah macam cerita Cinderella. Dah lah Zora cuba pakai, tapi tak muat. Kemudian gadis tu cuba, terus ngam. Muat-muat. Seolah-olah nak bagitahu yang gadis tu lah cinta sebenar Deen. Tapi, terlalu awal dan terlalu kebetulan pula kalau begitu nanti jalan ceritanya. Apa-apa pun, kau memang cun lah.

Dan, pepatah bapa borek anak rintik menjadi intipati kepada jalan cerita Deen. Bapa Deen juga sentiasa menyogok Deen dengan wang [rujuk episod 4]. Dan Deen fikir, itulah langkah yang sewajarya dia buat pada Zora. Tapi ternyata. Dia silap. Kesudahan dengan mengajak bapanya berjumpa kaunselor umpama membeli bateri untuk lampu suluh. Usaha untuk menyuluh jalan sudah nampak walaupun kita tak tahu lagi lampu suluh tu elok ke tidak. [Pepandai je aku buat pepatah sendiri].

Tengku Tamrin & Masnita

Timing salah. Tak kena masa. Kalau aku, memang tension dan frust. Kalau sekali takpe gak. Ni dua kali. Huhuhu. Memang kau dilahirkan ketika bulan terlindung dek awan yang kelam lah wahai Masnita.

Tak banyak yang aku dapat ulas tentang cerita mereka ni. Tapi, aku tabik dengan cara Tengku Tamrin melayan kerenah Masnita yang agak kebudak-budakan.

...I love u because you strong. You know what You want. Yo go for it. You tak kisah apa orang cakap pasal you pon. I love that. - Tengku Tamrin
Ulasan Tambahan

Kerana episod minggu ni dan episod minggu lepas bertemakan perkahwinan, kau dapat lihat begitu banyak pelakon tambahan digunakan. Kalau setakat watak-watak lalu lalang, aku tak kisah. Tapi kalau watak tu masuk dalam kamera [enter frame], harap dapat pastikan lakonan mereka meyakinkan dan tidak kelihatan dibuat-buat.

Aku kesian tengok makcik dan pakcik ni berlakon. Sebenarnya watak/lakonan mereka yang diberi fokus walaupun ketika itu adalah babak Burhan muntah air. Alahai.

Tak banyak juga yang dapat aku ceritakan atau ulas mengenai Sanya. Kerana majlis perkahwinan ni, misi utama Sanya seakan-akan dah ghaib. Tapi, aku suka tengok shot dari atas ketika Sanya dan jurukamera dia duduk di tangga. Huhuhu. Boleh pula dia seronok sebab gambar dalam kamera tu takde. Sebab kad memori nya rosak.

Dan untuk minggu ni dan minggu lepas, M tak berlakon pun. Yang ada hanya suara sahaja. Sedikit bosan sebab M tak dapat nak tunjuk skil dia selesaikan masalah cinta orang lain.

Beranikanlah diri. Kalau nak tunggu masa yang sempurna, mungkin takkan datang. Kita yang kena buat situasi tu sempurna. Saya tau awak boleh. Jangan putus asa. Teruskan usaha awak Burhan. -M
p/s: Berdasarkan sedutan minggu depan diakhir cerita. Aku dapat rasakan episod minggu depan akan menjadi episod yang kelakar. Mesti pecah terburai perut aku.

p/s/s: Miss Behind GODA: You klik kat sini. Then you tengok ada tak nama you dalam list ni. Then, leave comment ok.

* sebenarnya kalau kau dengar betul-betul. Adela cakap

Kalau you makan, you nak je. Tak habis tinggal. - Adela

13 Komen

  1. ain fadzal // Friday, September 19, 2008 12:22:00 PM  

    hOh!

    kamu xde buat conclusion pun psl episod 6 ni?

  2. ♣RÅMLÅH♣ // Sunday, September 21, 2008 11:10:00 PM  

    episod 6!
    i feel sorry for burhan
    mse tht guy proposed to adela..
    sian sme burhan..
    ad0i~

  3. RIZALY // Monday, September 22, 2008 1:31:00 AM  

    thanks view my page..haha..aku suka citer neh..teruskan usaha anda mengulas GODA.. :)

  4. Anonymous // Monday, September 22, 2008 9:01:00 AM  

    thanks 4 viewed n read my page..aku suke gak citer ni..kt ofis, time xde keja,aku tgk online le..since byk terlepas...thanks 4 ur comment oso..i dunno how u found out my blog..but it was great to share our interest 2gether..thanks again.

  5. PakciQue // Monday, September 22, 2008 9:17:00 AM  

    ain fadhal: Bukan tak buat conclusion..tp masa kamu buka blog ni..masih lagi tengah update. Harap dapat baca semula dan komen. TQ

    ♣RÅMLÅH♣: Tu lah..cian sama itu Burhan..tak sabar nak tgk minggu depan..apa yg dia nak ckp kat Adela..

    mohdrizalyusop: sama2 & terima kasih..jemput2 lah dtg lagi...

    feyzal: alamak..aku pun tak ingat camne aku leh sampai kat blog ko..tp blog ko yg mne satu eh..npe tak tinggalkan link..jd aku tau lah ko spe..ape2 pon..mekacih sebab sudi singgah n komen..

  6. kayroll // Monday, September 22, 2008 9:36:00 AM  

    thanks 4 d notice,,tggu pnye tggu bru timbul haha..cant wait 4 d next episode..sonya mcm dh tau je sape M..Burhan ni slow la, kn dh kna smbar Cik Adela 2..

  7. Anonymous // Monday, September 22, 2008 10:25:00 AM  

    aku suke kasut putih ade reben pink tu..sungguh la shomel!
    hiks sorry comment takde kaitan :)

  8. Anonymous // Monday, September 22, 2008 11:06:00 PM  

    fuyyoo..
    smart a blog lu bro..
    apa kata kita buat joint venture..
    lu buat review sambil gua lak bagi link utk download..

  9. PakciQue // Tuesday, September 23, 2008 8:37:00 AM  

    kayroll: Tu lah..slow gak lah mamat ni...tp dengan ke'slow'an burhan ni..menjadikan drama ni semakin mendebarkan..tak sabarnye..anyway thanx 4 singgah..

    shatz: ish...ade kaitan lah...aku pun suka ngan kasut tu...cantik...dan awek yg pakai kasut tu pun cantik gak..

    bd fabregas: TQ bro...ok gak wat joint venture..nnt aku buat review..pastu aku linkkan video ke blog ko..ko upload video..pastu linkkan review kd blog aku...chantique...!

  10. Anonymous // Tuesday, September 23, 2008 9:41:00 AM  

    tu yg aku maksudkan..
    nanti aku linkkan..

  11. Anonymous // Tuesday, September 23, 2008 11:17:00 AM  

    Ahaha... Yes pak Cik Q

    Very determined la ya...
    Ya ya.. ada nama saya di page u..

    However..i do see a few guys name as well ahahah.. So the plot thickens..

    Ep 7 this Thurs!! Dun miss it!!

  12. PakciQue // Wednesday, September 24, 2008 11:25:00 AM  

    bd fabregas: Ok..aku link kan blog ko sebagai Video Goda

    behind GODA: Hahaha...iye ke ada nama lelaki... yup..xsabar nak tunggu esok...oh GODA..

  13. Anonymous // Tuesday, October 21, 2008 5:14:00 PM  

    i rasa i tau lah apa yang Dato tu kata

    : His father is my father's gardener.

    merujuk kepada bapak baharom tu dahulu tukang kebun kepada bapak datuk razak..
    lebih kurang cam tu la..

    huhu
    neway.. tq for ur view about goda..
    love it!