Keputusan Norman Hakin Dan Memey

Dicatat oleh PakciQue | 11/10/2008 02:54:00 PM | , | 1 Komen »

Ingat lagi tak dengan entri aku bertajuk "Gambar Norman Hakim Dengan Memey"? Hari ni, aku nak kongsi pada kau akan keputusan yang aku perolehi. Aku takde tools yang betul-betul boleh aku gunakan untuk mengukur segala bagai benda alah ni. Yang aku ada hanya analisis dari Nuffnang dan juga Advertlets.

Ok, mula-mula kita tengok Nuffnang dulu. Tak payah cakap banyak. Gambar kat bawah boleh menceritakan segalanya. Sangat ketara. Aku tak pernah dapat trafik yang melebihi 200 pelawat unik sehari. Dan pada tarikh 7 November, benar-benar mencipta sejarah.
Ok, kemudian, kita berganjak ke Advertlets untuk melihat berapa banyak impression yang aku perolehi pada hari itu. Walaupun tak sampai 1,000. Tapi aku dapat 500 impression untuk Advertlets. Dan kau bandingkan pada hari yang lain.

Berdasarkan FeedJit, kebanyakan pengunjung ke sini adalah dari BlogCatalog. Mereka membuat carian blog-blog yang membuat entri yang berkaitan dengan "Norman Hakin & Memey'. Jadi, secara tidak langsung, kau juga akan dapat tahu bahawa BlogCatalog boleh menjadi tools kepada membantu meningkatkan trafik ke blog kau.

Walaupun aku memperolehi bilangan pengunjung 'liar' yang banyak. Tapi, agak sedih bila blog ini hanya mampu mendapatkan 3 komen saja. Jelas sekali bahawa, bilangan pengunjung tidak boleh menjamin kepada kepopularan blog kau. Silap-silap kena maki secara halus adalah. Tu lah, jangan buat lagi entri sampah.

Oh! Aku cuma sekadar mengkaji pola saja.

[nota tambahan] Carian kata kunci "Abby Abdi" juga membuatkan ada pengunjung yang tersesat ke blog ini. Mungkin mereka mencari video temubual Abby Abdi di dalam rancangan Wanita Hari Ini pada minggu lepas. Kepada pengunjung, anda boleh mendapatkan video tersebut di tv3.com.my dan cari video "Wanita Hari Ini" pada 6 November 2008.

1 Komen

  1. cikin mohd // Monday, November 10, 2008 7:07:00 PM  

    jdi blOg terhangat mase kini ar kire

    hahaha

    salute! ar brO